lauantai 17. marraskuuta 2012

Noro hihatin

Ihastuin Katjun neulomaan Noro hihattimeen ja Katju ystävälliseti kirjoitti ohjeenkin siihen. Tallinnan reissulla ostin samaa lankaa kuin Katju, Noro Shinkiroa. Katjun valitsema lanka on kyllä kauniimman väristä, mutta olen hoksannut näin vanhemmiten, että punainen ei passaa minulle. Siispä valitsin vähän tylsempää harmaavoittoista lankaa. Neule valmistui jo viikko sitten ja olen sitä jo töissä pitänyt ja ollut erittäin tyytyväinen. Kuviakin saatiin tänään räpsittyä, kun tyttö tuli käymään ja otti kuvia. Miesväkeen ei voi siinä touhussa meillä luottaa;)




Lanka on kyllä tosi kivan tuntuista, sitä myydään tuolla Löng Löngast, Wool Woole -kaupassa (tai jotenkin sinne päin tuo nimi) kartiolta. Ostin lankaa 200 g, hintaan 28 e ja sitä jäi vähän tähteeksi. Tämä oli ensimmäinen Noro-ostokseni, mutta ei varmaankaan viimeinen, eikä myöskään viimeinen hihatin.




Tämä lämmittää mukavasti, kun selkäosa ei ole mikään ihan kapea suikale.

Olen neulonut muutakin, sukkia ja jälleen tuubihuivin, mutta nuo neuleet onkin niin hankala kuvata...tykkäisin kuvata niitä "päällä". Mutta seuraavalla kerralla varmaan jotain ristipistoihin liittyvää...



12 kommenttia:

Ninnu kirjoitti...

Kivan näköinen! Itse olen kovasti harmaan ystävä, joten arvaat varmaan, että tykkään väreistä :). Vaikka ei punaisessakaan mitään vikaa ole. Kaikkia värejä tarvitaan..

Saara kirjoitti...

Iiihana!!!

Päivikki kirjoitti...

Kaunis ja tyylikäs! Värit on myös todella ihanat.

Katju kirjoitti...

Noro on niin kaunista. Kiva kun mun muistiinpanoista oli apua.

Lumiruusu kirjoitti...

Olen joskus saanut silitellä Noro-lankoja ja kyllä ne olikin hienon tuntuisia käteen ,väritkin niissä erityisen kauniita kuten tuossa sun pehmeän harmaaan sävyisssä :)
Upea hihatin-malli kun laskeutuu tuonne alaskin hiukan..

:) Taitava Eila !!!

intsu kirjoitti...

Kyllä kaunis tuo hihatin. Sinä olet niin ihanan hoikka,että sulle nyt istuu kaikki neuleet kauniisti. Voi,edellisessä postauksessa ihana rasia.

"pappi puikoissa" kirjoitti...

Ihana hihatin, ja minusta tosi kaunis tuo Noro-sävy!
(Vähän on samat kokemukset tuosta valokuvauksesta: tytär - joka on sentään meidän perheen nuorin, eilen täytti 12 v. - kuvaa mun käsitöitä paljon paremmin kuin isäntä. Pojilta en ole tohtinut edes kysyä :D.)

Sari (saristitching) kirjoitti...

Kaunis neule ja nätit värit siinä!

Marjut kirjoitti...

Todella kaunis on! Minulla ei ole mitään kokomusta Noro-langoista; pitäisi saada lankavarastoja tyhjennetyksi ennen uusien hankkimista.

Matleena kirjoitti...

Kiva hihatin! Siinä on niin kauniit harmoniset väritkin. Hyvä, kun et kokonaan unohda neuleita! ;)

Mari kirjoitti...

Kaunis hihatin ja miten mainio tuollainen onkaan, lämmittää varmasti just hartioita eikä päästä viimaa läpi.
Kyllä hömpöttelijät varmasti bloggaa joululahjoista, en kyllä malta odottaa että päästään taas apajille :D

Pirena kirjoitti...

Onpa kauniin utuinen tuo hihattimesi.
Itse olen urakalla pitänyt sitä pitsimohairpuseroa, jonka mallia siulta eräänä vuonna kyselin. On sopivan lämmin, ei liian kuuma.